Hét kennisplatform voor veilig ondernemen

Platform Veilig Ondernemen

Bahar Zoubin
Project Manager
Elaine Heijboer
User experience designer
Illia Silnychyi
Fullstack developer
Mike Engelmoer
Account & project
Niels Kuipers
Managing director
Ruud Vissers
Backend developer
Stef van der Loo
Frontend developer

Het project

In het Nederlandse veiligheidsdomein is het Platform Veilig Ondernemen (PVO) stimulator, facilitator en makelaar. Binnen het PVO werken politie, justitie, gemeenten, brancheorganisaties en ondernemers samen aan de oplossing van veiligheidsproblemen. Ze organiseren onder meer voorlichtingsbijeenkomsten, trainingen en themabijeenkomsten voor ondernemers en stimuleren lokale initiatieven die criminaliteit helpen voorkomen.

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) wil PVO op de nationale en regionale kaart zetten als dé kennisleider rondom een veilig ondernemersklimaat. De perfecte opdracht voor onze audience first strategie, waarin we een uitgebreid kennisplatform hebben ontwikkeld en uitgerold.

Soort platform

Kennisplatform

Diensten
Audience first strategie, UX design, UI design, digitale toegankelijkheid, headless CMS.

Brand strategy, campagne & content
ZUID Agency Group

Bekijk de website

Persona-onderzoek en audience mapping

Op basis van data vanuit MKB Nederland en het CCV zijn we gestart met het creëren van meerdere persona’s. Deze hebben met behulp van onze audience map workshop vertaald naar behoeften en wensen van het publiek. Zo ontstonden oplossingen die zonder uitzondering waarde toe hebben gevoegd aan het kennisplatform.

Nationale kennisleider, regionale specialist

PVO is een nationaal orgaan, met in iedere politieregio een aparte aftakking én website. We kozen ervoor om één hoofdsite op te zetten, met 10 subwebsites. De hoofdsite dient als een regio-overstijgend geheel en zal voornamelijk kennisleiderschap omarmen en zo autoriteit uitbouwen. De regionale websites dienen als lokale specialist, waarin een ondernemer binnen zijn of haar regio toegang krijgt tot events, trainingen en nieuws uit de buurt. Relevante content wordt via een slimme API (headless) ontsloten van diverse regio’s en getoond op de nationale website.

Ervaringsverhalen

Om meer herkenning en betrokkenheid te creëren, tonen we op de hoofdwebsite diverse ervaringsverhalen van ondernemers die te maken hebben gehad met criminaliteit. Door ondernemers een gezicht te geven, maken we abstracte onderwerpen menselijk. Alle formats worden in lijn met de contentmarketingstrategie op diverse kanalen gedeeld.

Inclusief en toegankelijk design

Een nationaal kennisplatform moet voor iedereen toegankelijk zijn. Tijdens het ontwerp en ontwikkeling hebben we de richtlijnen voor webtoegankelijkheid gevolgd om een gebruiksvriendelijk platform te creëren dat voldoet aan WCAG 2.2.