Hoe we Stichting ALS Nederland helpen met haar customer journey
Als AudienceFirst geven we graag iets terug aan ons eigen publiek. Kennis delen met organisaties die de wereld voor mensen een beetje mooier maken, is iets waarvoor we graag belangeloos voor in actie komen. 🙌
We schoven aan bij Stichting ALS Nederland om samen in de huid te kruipen van hun actievoerders. Zij leveren een cruciale bijdrage aan de doelstellingen en missie van de stichting. Waarom doen ze wat ze doen? Wat zijn hun behoeften? Wat moet er gebeuren om actievoerders de erkenning en middelen te geven die ze verdienen, en tevens een constante aanvoer van nieuwe helden in beweging te houden?
Antwoorden door te begrijpen
Met behulp van empathy mapping gingen we op een strategische manier op zoek naar antwoorden. Met deze op design thinking gebaseerde benadering doken we diep in de gedachten, emoties en behoeften van hun actievoerders.
Betrokkenheid vergroten
De waardevolle informatie uit de empathy maps hebben we tijdens een pressure cooker brainstorm vertaald naar creatieve manieren om huidige en toekomstige actievoerders te laten ervaren dat hun fondsenwerving en andere acties gezien en gewaardeerd worden door de stichting.
Een win-win samenwerking
Deze non-profit samenwerking bood ons een concrete mogelijkheid om ons geloof in een audience first strategie en user experience op een betekenisvolle manier uit te dragen bij een organisatie die daarmee geholpen is.
Het toont eens te meer aan dat kennis en krachten bundelen een effectief middel is om impact te maken met sociale verandering. Eén ding is zeker: onze drive om non-profit organisaties te helpen op het gebied van gebruikerservaring en digitale producten is alleen maar groter geworden!