Hoe we studenten, starters en young professionals helpen aan een succesvolle start op de arbeidsmarkt

jamwerkt.nl

Mike Engelmoer
Account & project
Elaine Heijboer
User experience designer
Ruud Vissers
Backend developer
Illia Silnychyi
Fullstack developer
Thomas Gertenbach
Frontend developer

Het project

JAM helpt ruim 7500 studenten, starters en young professionals aan vette banen bij 25.000 bedrijven. Na een redesign van hun brand identity en employer branding sloot de bestaande website niet meer aan bij hun verhaal en doelstellingen. En zo hielp JAM ons aan een tof project: ontwerp en bouw een banenplatform dat beter aansluit bij waar ze voor staan. En waar eindgebruikers van aangaan.

Soort platform

Werving & personeel

Diensten
Audience first strategie, UX design, UI design, digitale toegankelijkheid, headless CMS.

Brand strategy, campagne & content
ZUID Agency Group

Bekijk de website

Samen alles in goede banen

Een platform dat voor je werkt, begint met helder maken van de juiste verhalen voor de juiste doelgroepen. Met persona-sessies en empathy mapping werd duidelijk voor wie we het doen en welke boodschappen specifiek bij dat publiek goed landen. Tijdens een ideation sessie met de klant en multidisciplinaire teams van AudienceFirst strategen en developers ontstonden goede ideeën om op voort te borduren.

Maximale gebruikerservaring op minimale schermen

Het aanspreken van het specifieke publiek van JAM schreeuwt om een mobile-first design. Om maximale gebruiksvriendelijkheid op minimale schermen. Om verhalen vertellen met korte teksten in hun eigen taal, inclusief GIF's en emoji's. En omdat de fiets het belangrijkste vervoermiddel is van de eindgebruikers, bouwden we een filter waarmee ze snel toffe banen vinden op fietsafstand.

Kandidaatvolgsysteem (ATS)

Door het platform te koppelen aan het maatwerk kandidaatvolgsysteem van JAM hebben medewerkers geen dubbel werk en krijgen eindgebruikers altijd real-time informatie te zien. Belangrijk, want zo weten gebruikers zeker dat de vacature waar ze enthousiast van worden nog openstaat. En dat hun reactie wordt gezien en opgevolgd door de juiste mensen.

Erik over onze samenwerking

"Vanaf de eerste sprint hadden we direct een goed gevoel en wisten we dat AudienceFirst de partij was die bij ons past. In samenwerking op zoek gaan naar creatieve oplossingen voor digitale uitdagingen is erg goed gelukt met een heel tof eindresultaat."

Erik van de Snepscheut
Marketing & Recruitment manager